27 Ağustos 2017 Pazar

Uğur Böceği Sevecen İle Salyangoz Tomurcuk


Kadıköy'de YKY kitabevinde çocuk kitaplarını inceliyordum. Bir baba yanıma yanaştı ve 'Ben de sizin gibi almadan önce okurum. İzin verirseniz birkaç kitap tavsiye etmek isterim' dedi. Atladım tabi, kızı Doruk'tan büyük, tecrübe konuşuyor. Tavsiye ettiği kitapların içinde Uğur Böceği Sevecen ile Salyangoz Tomurcuk serisi de vardı. Kızı çok seviyormuş. 

Önce okudum, sonra almaya karar verdim. Doruk da çok sevdi. Hemen her hafta iki ya da üç kitabını aldım. Yaklaşık yirmi beş kitap var ve biz seriyi tamamlamak üzereyiz. Etkinlik kitapları da var ama onları henüz almadık.

Her kitapta farklı bir konu işleniyor, yardımlaşmadan tutun gezegenlere kadar. Ama her kitapta sabit bir konu var ki o da arkadaşlık. Eğlenceli ve farklı kitaplar. Kitaplardan yeni bir oyun bile çıkardık. Doruk Tomurcuk oluyor bazen, ben de Sevecen oluyorum ve farklı maceralara açılıyoruz. Biz kitapların arkasındaki sırayı izleyerek okuduk ama her kitap farklı bir konu işlediği için sırayı takip etmeden de okuyabilirsiniz.

Çok sık olmasa da kitaplarda bazen hoşuma gitmeyen cümlelerle de karşılaştım. Bunu da söylemeden geçemeyeceğim. Mesela 'kılıç erkeklere göre' gibi ayrımcı bir cümle kalmış aklımda. Aslında yazarın ayrımcı olmadığını belirteyim. Çünkü bir kitabında erkeklerin bebekle, kızların arabayla oynayabileceğini anlatıyordu. Sadece 'talihsiz' bazı cümleler var diyebilirim. Ama ben onları okumayarak ya da değiştirerek buldum çözümü.

İnternetten çok sık kitap alıyorum ama kitabevlerinin yerini tutmuyor. Kitabevinde almadan önce kitabı okuyabiliyorsunuz bir kere. Çocuk kitapları kısa olduğu için ben mutlaka okuyorum. Bir de bu etkileşim konusu var. Elinde çocuk kitabı varsa mutlaka birileriyle bir muhabbet doğuyor. Bir keresinde küçük bir kıza kitap bile okumuştum :) Sevecen ve Tomurcukla da bu sayede tanıştık, fena mı oldu! Size de tanışmanızı öneriyorum. 3-5 yaş grubuna hitap ediyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder