10 Mart 2015 Salı

Bıldırcın Yumurtası


Bir yanda çocuğuna düzenli bıldırcın yumurtası verenler, bir yanda kesinlikle uzak duranlar... Ben iki uçtan uzak duran taraf olmayı seçmiştim aslında. Çünkü bıldırcın yumurtası yüksek protein içeriği nedeniyle bebeklerde gelişmemiş böbrekleri yorabiliyor. Hatta bir ara hiperaktiviteye neden olabildiğini bile duymuştum. İnsanın gözünün korkması için yeterli sebepler. Gel gelelim işler bizim için planladığımız gibi gitmedi. Çünkü Doruk yumurta yemiyor malesef. Omlet çeşitleri, krep, saçma sapan tarifler... Birçok şey denedim ama yediremedim hiçbirini. 


Doktor bıldırcın yumurtasını denememi istedi. Haftada iki tane bıldırcın yumurtası versem (fazlası değil) ihtiyacını karşılarmış. Ben de haftada iki kez köftesine katmaya başladım. Protein, demir, vitamin ve mineral içeriği çok yüksek, çok da besleyici.

Ama ben bu yazıyı bebeğinize bıldırcın yumurtası vermenizi tavsiye etmek için yazmıyorum kesinlikle. Eğer yumurta yiyorsa ihtiyacını oradan karşılaması en doğrusu. Ama yumurta yemiyorsa doktorunuza sorarak bıldırcın yumurtası verebilirsiniz. Pişirme şeklini de sormayı unutmayın. Çünkü bazı anneler bıldırcın yumurtasını çiğ içiriyormuş bebeklerine. Oysaki beyazını pişirmeden vermek çok tehlikeli. Kulaktan dolma bilgilerden uzak durun lütfen. Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder