19 Aralık 2014 Cuma

Helen Doron

Araştırınca neler görüyor insan. İngilizce öğrenme yaşı üç aylık bebelere kadar düşmüş. Anadilini konuşamayan hatta tepki bile vermeye başlamamış bebekler ikinci dil öğreniyor. Kulağa tuhaf geliyor ama gerçek bu. Doğru bu mu onu bilmiyorum.

Doruk insanları, kalabalığı seven bir bebek. Nerde gördü de sevmeye başladı ben de merak ediyorum ama eve biri geldiği zaman yakasına yapışıyor ve bırakmıyor. Gideceği zaman kıyametleri koparıyor. Her gün mutlaka dışarı çıkarmaya çalışıyorum ama genelde sitenin parkı ve sahasını ziyaret ediyoruz. Ve kışın buralarda inle cin top oynuyor. Hal böyle olunca Doruk'un başka çocuklarla vakit geçirebileceği, etkinleşebileceği oyun gruplarını araştırmaya başladım. Helen Doron mantıklı geldi. Hem keyifli vakit geçirip hem de İngilizceye kulak dolgunluğu olacaktı. Evet kulak dolgunluğu diyorum çünkü şu an İngilizce öğrenmesi için yanıp tutuşmuyorum. Her şeyin bir zamanı var bence. Önce anadilini düzgün bir şekilde öğrensin. İki dili harmanlayıp konuşmasını asla istemem. 

Dersler çok keyifli geçiyor. Birlikte şarkılar söyleyip, kitap okuyoruz. Tabiki biz bunu her gün kendi dilimizde yapıyoruz ama benim dışımda birileriyle vakit geçirmek Doruk için ayrıca keyifli ve verimli oluyor. Şarkıları her gün dinletmeyi öneriyorlar. Peki biz dinliyor muyuz? Hayır. Aklımıza gelirse belki. Bazı şarkıları zamanla ezberliyor insan. Dilime düştükçe ben söylüyorum işte. Eğleniyoruz bu bize yeter. Bebeklerin beyni her şeye çok açık. Eğlenirken öğrendiğimiz, aklımızda kalanlar da yanımıza kar kalacak haliyle. 

Peki üçüncü ayda başlamalı mı? Buna kesin yanıtı verecek kişi değilim tabiki ama bizimle birlikte derse katılan üç aylık bir bebek de var. Gözlemlerimden yola çıkarak söylüyorum ki üç ay çok erken. En azından tepki vermeye başlaması beklenmeli. Diğer çocuklarla kendi çapında iletişime geçebilmeli. Oturabilse, emekleyebilse çok daha iyi tabi. Bebekler ve çocuklar eğlenerek öğrenir ya ben üç aylık bebeğin orda eğlendiğini düşünmüyorum. İsteyen istediği ayda getirir bebeğini tabiki ama dersi gören birinin fikrini sormak isterseniz böyle.

Helen Doron'a gelince dil bilimci bir anne. Bebeklerin anadillerini tekrarla öğrendiğini farkedip, bunu ikinci bir dil için uygulayabileceği kendi adıyla geçen metodu geliştirmiş. Evet, en önemli şey tekrar. Her ders bir şeyler tekrar ediliyor ve biz her ne kadar etmesek de metodun işe yaraması için evde de tekrar gerekiyor.

3 yorum:

  1. Merhabalar, ben de kızımı böylesi bir oyun grubuna götürmeyi planlıyorum. Siz sonrasında aynı yere devam edebildiniz mi? Bu arada çok geçmiş olsun. umarım tedavi süreci güzel bir şeklide bitmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, biz sadece bir yıl devam ettik. Bildiğim kadarıyla helen doron okul öncesi eğitime dönüştü ama hala aynı sistemde devam ediyor. Size tavsiyem devam edecek öğretmenin deneme dersine katılmanız. Çünkü her ne kadar öğretmenler aynı eğitimden geçiyor deseler de aynı olmuyor. Bizim öğretmenimiz değişmişti o yüzden devam etmedik.
      Teşekkür ederim :) Şimdilik iyi ama bitti mi ben de bilmiyorum :(

      Sil
    2. Deneme dersini düşünmemiştim doğrusu. Bu fikir işime yarayacaktır, teşekkür ederim.
      Biz de kitap okumayı seviyoruz, sizin okuma listenizdekilerin bir çoğu bizde de var, köpekler bale yapmaz kitabı ile başladı kitap sevgimiz :)
      Sağlıklı ve huzurlu günler dilerim...

      Sil