27 Aralık 2014 Cumartesi

Bir Lukapu Hikayesi

Hani şu bankalardan şunu yaptınız şurdan şu kadar indirim kazandınız mesajları gelir ya, ben hepsini okumadan silerim. Neyseki Gökhan okuyormuş da bu sayede Lukapu'yla tanıştık. Geçenlerde bana bir mail atmış 'Şuna bir bak istersen, Doruk için yapabiliriz' diye. Bakayım dedim. Ve sadece bakmak için girdiğim sitede kendimi fotokitap tasarlarken buldum. Zaten Doruk için sık sık fotokitap bastırmak gibi bir niyetim vardı. Çünkü çektiğimiz fotoğraflar harddiskte kalıyor ve hiçbir işe yaramıyordu. Tasarlaması ayrı keyifli, elimize ulaştıktan sonra 'kendi işimizi' görmesi ayrı keyifli. Eve gelen misafirlere göstermesi de keyifli olacak sanırım.

Peki neden Lukapu'yu yazma ihtiyacı duydum? Sonuçta fotokitap basan bir sürü yer var. Lukapu çünkü tasarımı kimseye bırakmıyorsunuz ve her şey istediğiniz gibi oluyor. Lukapu'nun size sunduğu bir çok tema arasından kendinize uygun olanı seçiyorsunuz ki o kadar tema arasından uygun bir tane mutlaka bulursunuz. Sonra eviriyorsunuz, çeviriyorsunuz, siliyorsunuz, ekliyorsunuz, yazıyorsunuz, büyütüp, küçültüyorsunuz. Sonsuz bir uzayda istediğiniz sayfaları oluşturuyorsunuz. Ve muhteşem bir hatıra (hediye de olabilir) çıkıyor ortaya.

Ben D-Man'in 2014 yılı için hazırladığım fotokitabın bazı sayfalarını paylaştım sizinle. Ama sitede bir çok örnek bulabilirsiniz.


Bu arada hazır bir tema kullanmış olsam da tasarımını kendim yaptığım için elime gelecek görselin nasıl olacağını biliyordum. Ama kalitesi konusunda hiçbir fikrim yoktu. Beklentimin üstünde bir iş çıkarmışlar. Teşekkür ediyorum. Ve tereddüt etmeden tasarıma başlamanızı tavsiye ediyorum.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder