18 Aralık 2014 Perşembe

Balkabağı Püresi

Balkabağı Karadeniz'de bolca bulunur. E haliyle kabak tatlısı da bol bol tüketilir. Annem de çok güzel yapar. Ama ben bugüne kadar yapmayı hiç denemedim. Hazır yemek güzel oluyor tabi. Denemeyi de düşünmedim aslında.

Anne olunca her şey değişiyor ya. İnsan kendi için yapmaya üşendiklerini bebeği için hiç gocunmadan yapıyor. Gerçi yaptıktan sonra gördüm ki hiç de üşenilecek bir şey değilmiş. Hele de bebek için minik bir parça pişirecekseniz. 

Benim bıdık pek bir şey yemediği için sevdiği şeyi bulunca mutlu oluyorum. Balkabağı da o nadir şeylerden biri. Çok besleyici olması da ayrı bir mutluluk kaynağı. Demir, kalsiyum ve A vitamini açısından çok zengin. Ve bildiğim kadarıyla lif deposu. Kabızlık problemi yaşayan bebiklere yapmanızı tavsiye ederim.

Yapılışına gelince cidden çok kolay. İhtiyacınızı görecek kadar balkabağını alın, soyun, yıkayın. Sığabileceği bir tencereye tek kat olacak şekilde dizin. Yarısına gelecek kadar su ekleyin ve suyu çekene kadar pişirin. Püre haline getirdikten sonra tatlandırmak için pekmez ve fındık ekliyorum ben. Eğer kendiniz için kabak tatlısı yapacaksanız suyu kaynadıktan sonra şekerini ilave edip yine suyunu çekene kadar pişirmeye devam edebilirsiniz. İşte bu kadar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder