12 Kasım 2014 Çarşamba

ŞEKERSİZ BEBEK KEKİ

1. TARİF
 
Malzemeler:

1 su bardağı süt
2 su bardağı un
1 su bardağı bebek marmelatı
1 dolu kaşık toz fındık
1 dolu tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat

Bütün malzemeleri karıştırıp 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişiriyoruz.

Ben 9 aylık bebeğime veriyorum bu keki. 1 yaştan önce süt verilmiyor diyeceksiniz. Sütün verilmeme nedeni demiri tutması ve bütün kekten Doruk'un yediği iki lokma. O da her halde iki damlaya tekabül eder :) Ben arada bir vermekte sakınca görmüyorum ama siz katı kuralları olan annelerdenseniz süt yerine devam sütü veya soda kullanabilirsiniz. Un olarak tam buğday ununu tercih ediyorum.


Bebek marmelatının yapılışı:

2-3 adet kuru incir, 4-5 adet kuru kayısı, 2-3 adet kuru erik, 3-4 adet hurmaya (aslında keki yaparken evde hangi kuru meyveler varsa onları kullanıyorum) üzerlerini geçecek kadar su ilave edip kaynatın. Yumuşayınca blenderdan geçirin. Bir bardak dolusu keke ilave edin. Geri kalanını da marmelat olarak kullanabilirsiniz.



Bebeğinize afiyet olsun :)

Not: Doktorunuza danışmadan vermemenizi tavsiye ederim.

2. TARİF

Malzemeler:
1 yumurta
Yarım bardak süt
Yarım bardak su
Yarım bardak zeytinyağı
1 adet Trabzon hurması (ezilmiş)
1 adet Amasya elması (rendelenmiş)
1 adet kuru incir (kıyılmış)
4-5 adet kuru kayısı (kıyılmış)
2 adet hurma (kıyılmış)
4-5 adet kuru erik (kıyılmış)
2 kaşık toz ceviz
1 kaşık toz fındık
2 kaşık irmik
1 kaşık ruşeym
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 bardak organik buğday unu

175 derecede 45-50 dakika pişirdim. İçindeki kuru meyveler nedeniyle biraz cıvık oluyor ama tadı çok güzel. Ayrıca da çok besleyici.
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder