17 Kasım 2014 Pazartesi

HypnoBirthing

 Benim doğumum epidural sezeryanla gerçekleşti. Sezeryanla doğum yapan bir anneden hypnobirthingi okumak size başta tuhaf gelebilir. Ama ben normal doğum yapmayı çok istemiş bir anneyim. Bu yüzden hamileliğim sırasında Marie F. Mongan'ın kendi deneyimlerinden yola çıkarak geliştirdiği Mongan Yöntemini anlatan HypnoBirthing kitabını okudum. Hatta hatim ettim de denebilir. Ama şartlar istediğim doğumu yapmama müsade etmedi. Hypnobirthing'den bahsetmeden önce kendi deneyimlerimden öğrendiğim bir şeyi paylaşmak isterim. Normal doğum isteyebilirsiniz ama sakın ola kendinizi bunun için şartlandırmayın. Normal doğum yapmanız mümkün olmazsa çok üzülebilirsiniz. Ben çok üzülmüştüm. Ama bebeğimin hayatını riske atmayı göze alacak kadar deli olamazdım.

Doğumun çok büyük ağrılara, acılara sebep olduğu inancı, dünyanın her yerine yerleşmiş durumda. Ancak bu inanç ülkemizde birçok yere göre çok daha yoğun bir şekilde yaşıyor. HypnoBirthing'in en büyük amacı bu inancı kırmak. Ve bu konuda oldukça başarılı. Kitabı okurken korkumun sayfalarla birlikte bittiğini hissettim. Doğumda ağrıdan acıdan önce düşünülmesi gereken çok daha özel bir şey var ve kitap altını çizerek bu duyguyu anlamanıza yardımcı oluyor. Karnınızda kıpırdanan bir bebek varken bunu anlamak hiç de zor değil zaten. Ve sonrasında ağrı, acı kelimeleri bir anda dalgaya dönüşüyor. Mongan, kitabın başından beri bunun dalga olduğunu söylüyor aslında ama siz inandıkça bilinçaltınızdaki kelimeler de yer değiştiriyor. Farkına varmadan dalgaları düşünmeye başlıyorsunuz. 

Evet, aklınızı kurcalayan ağrılar sancılar dalgaya dönüştü. O zaman dalgaları rahat atlatmak ve doğumun özünden kopmamak, hatta bu dalgalarla doğumu çok daha özel hale getirebilmek için neler yapabiliriz sorusuna geliyor sıra. HypnoBirthing kitabında bu sorunun cevabı sizi bekliyor. Hem de size uygun olanı seçebilmeniz açısından birkaç farklı yol sunuyor. Vücudunuzun doğal doğum yapmak için uygun olduğuna, hatta bunun için yaratıldığına inanıyorsunuz ve kendinize uygun metotları seçiyorsunuz. İşte bu kadar! Hamileliğiniz boyunca ve doğum sırasında güveninizi kaybetmemeniz için yararlanabileceğiniz telkinleri de çok işe yarıyor. Kontrole güle oynaya gidip kendini bir hastane odasında bulan biri olarak doğum sırasında ne kadar işe yaradığından bahsedemem tabiki ama hamileliğim sırasında bunlardan çok yararlandığımı söyleyebilirim. 

Mongan Yöntemi sadece anne ve bebeği kapsayan bir yöntem değil. Babayı da doğuma hazırlık ve doğum sürecine dahil ediyor. Bu annenin güven hissini arttırmak için oldukça yararlı oluyor. Ancak sadece annenin değil babanın da güvenini arttırdığını düşünüyorum. Doğum sonrası baba-bebek ilişkisinin daha güçlü olabilmesi için babanın da bu süreci yaşaması gerekiyor. Doğumda aile bağlarının sıkılaşması ve aile içine katılan yeni bireye kolayca uyum sağlamak için birlikte yaşanan bir doğum oldukça etkili oluyor.

Kitabın asıl konusundan yukarıda bahsettim. Ancak bunların dışında doktor seçiminden doğum planı örneğine kadar işinize yarayacak daha birçok bilgiyi kapsıyor. Doğal doğum yapmayı istiyorsanız ilk önce inanmanızı, sonra da kitabı okumanızı tavsiye ediyorum.

Kolay doğumlar; sağlıklı ve mutlu bebekler dilerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder